Przedszkole Publiczne Nr 15 funkcjonuje od 1 stycznia 1978 roku, położone jest na osiedlu Ogrody w pobliżu PSP nr 5, do której uczęszcza znaczna część absolwentów naszej placówki.
Budynek przedszkola jest przestronny (m.in. pięć sal zajęć, sala gimnastyczna), estetycznie i funkcjonalnie urządzony, wyposażony w niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne, sprzęt i pomoce do ćwiczeń gimnastycznych, aparaturę nagłaśniającą. Przedszkole dysponuje ponadto: gabinetem metodycznym, biblioteką z księgozbiorami literatury dziecięcej i pedagogicznej, służącą nauczycielom, dzieciom i rodzicom. Odrębną część budynku stanowi blok żywieniowy. Przy budynku przedszkola jest ogród wyposażony w urządzenia terenowe, w którym dzieci mogą się bezpiecznie bawić.
Placówka liczy 4 oddziały żywieniowe – grupujące dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
Przedszkole czynne jest 10 godzin dziennie i realizuje zestaw programów, które uzyskały pozytywną opinię Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców.
Naszym priorytetem jest ułatwienie dzieciom nowoprzyjętym do przedszkola startu przedszkolnego poprzez wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju w aspekcie społecznym zgodnie z możliwościami rozwojowymi dzieci. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom najmłodszych, przedszkole organizuje dni otwarte, zajęcia adaptacyjne, imprezy środowiskowe, aby złagodzić stres związany z rozstaniem z rodzicami.
W naszym przedszkolu dzieci mogą rozwijać swoją wyobraźnię poprzez różne formy artystycznego wyrazu: plastykę, muzykę i teatr. Kadra pedagogiczna systematycznie tworzy sytuacje, które umożliwiają dzieciom samorealizację potrzeb w zakresie twórczości artystycznej oraz pozwalają zaistnieć im w środowisku jako małym artystom.
Dzieci mają też możliwość udziału w zajęciach nadobowiązkowych opłacanych przez rodziców, takich jak: język angielski, kurs tańca, zajęcia rytmiczno-taneczne, zajęcia karate oraz zajęciach bezpłatnych prowadzonych przez specjalistów: ćwiczenia logopedyczne, gimnastyka korekcyjna i przez nauczycielki naszej placówki: kółko plastyczne, kółko teatralne, kółko arteterapeutyczne, zespół wokalno – taneczny, zabawy logopedyczne, klub Miłośników Przyrody.
Najwięcej uwagi w naszej pracy poświęcamy dziecku – najważniejszemu i najbardziej wymagającemu odbiorcy naszych usług.
Wszystkie te działania sprawiają, iż absolwent opuszczający progi naszego przedszkola jest:
Niezwykle ważną rolę w tworzeniu pozytywnego wizerunku przedszkola odgrywa kadra pedagogiczna. Funkcjonowanie placówki w nowej rzeczywistości, w dobie reformy oświaty stawia przed nauczycielami coraz to nowe wyzwania. Sprostanie wymaganiom dzieci, rodziców jest możliwe jedynie dzięki ciągłemu doskonaleniu i podnoszeniu poziomu kompetencji.
Pełny sukces przedszkola w różnych sferach jego działalności nie jest możliwy bez szeroko zakrojonej współpracy z rodzicami, która przybiera różne formy:
Przedszkole wobec rodziców pełni rolę wspomagającą i integrującą działania wychowawcze, dostarcza wiedzy pedagogicznej i uwrażliwia na potrzeby i możliwości dziecka, informuje o jego sukcesach i problemach, organizuje spotkania z psychologiem i innymi specjalistami w zależności od potrzeb.